مدیریت بازاریابی

مدیریت بازاریابی ـ تبلیغات ـ مشتری مداری ـ الگوهای مدیریتی ـ تحلیل روزانه نرخ ارز

مدیریت بازاریابی

مدیریت بازاریابی ـ تبلیغات ـ مشتری مداری ـ الگوهای مدیریتی ـ تحلیل روزانه نرخ ارز

درک مصرف کننده در زمان رکود

درک مصرف کننده در زمان رکود  

 

TMBA احمد آخوندی: رکود و بحران یک واقعیت اقتصادی است. رفتار مصرف کنندگان در این دوره تغییر اساسی می کند. با بروز رکود و بحران اقتصادی، شرکت TMBA بنا به مسئولیتهای اجتماعی و آموزشی، سلسله سمینارهایی را در ایران اجرا کرد با عنوان: بازاریابی در بحران و رکود اقتصادی.

پیام همشهری اولین تقاصاکننده ی این سمینار بود. نخست اتاقهای بازرگانی اصفهان ، کرمان، قم و... ، و بعدها شرکتهای متعدد شیر پگاه گلپایگان، بانکها و مؤسسات تقاصاکنندگان این سمینار بودند. استقبال از آن سمینارها، شرکت TMBA را برانگیخت تا کتابی را با عنوان چگونگی اداره ی کسب و کار در بحران اقتصادی تدوین و منتشر کند؛ کتابی که ازسوی سایتهای خبری و روزنامه ها نظیر آفتاب، همشهری آنلاین و دنیای اقتصاد مورد توجه قرار گرفت. افزون بر آن، یک فیلم بازاریابی از هاروارد با زیرنویس فارسی ازسوی شرکت TMBA تولید و توزیع شد (فیلم حاوی پژوهش ارزشمند دو استاد برجسته ی هاروارد است که به شیوایی و در کمترین زمان، پژوهش خود را معرفی می کنند).
باوجود این، همچنان پژوهشها در این باره در ایران ادامه دارد. مقاله ی حاضر از سوی یکی از دانشجویان ارائه شده است با عنوان درک مصرف کننده در زمان رکود. این متن، یک کار دانشجویی برای درس رفتار مصرف کننده است که ازسوی دکتر کامبیز حیدرزاده (مترجم کتابهای کاتلر) در دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات تدریس می شود.
در صورت تمایل برای مطالعه ی آن، به بخش بانک مقالات سایت مراجعه کنید. اما پیش از ادامه می توان فرازهایی از این پژوهش را مورد توجه قرار داد که عبارتند از:
�        هشت روند مهم در کسب و کارها در زمان رکود
�        طبقه بندی مشتریان در زمان رکود
�        مدیریت سرمایه گذاریهای بازاریابی
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد