مدیریت بازاریابی

مدیریت بازاریابی ـ تبلیغات ـ مشتری مداری ـ الگوهای مدیریتی ـ تحلیل روزانه نرخ ارز

مدیریت بازاریابی

مدیریت بازاریابی ـ تبلیغات ـ مشتری مداری ـ الگوهای مدیریتی ـ تحلیل روزانه نرخ ارز

صورت سود و زیان

 صورت سود و زیان 

مازاد درآمد کسب شده بر هزینه های واقع شده در یک دوره مالی سود نامیده میشود.

هزینه _ درآمد = سود

تعریف زیان:

چنانچه هزینه های واقع شده در یکدوره مالی بیش از درآمد کسب شده باشد موسسه زیان کرده است.

 

سود و زیانسود و زیان چیست؟
سود:
سود، در اصطلاح علم اقتصاد، برابر با تفاوت درآمد و هزینه است. سود به دو دسته سودکوتاه مدّت و سود بلندمدّت تقسیم می‌شود. سود با درآمد رابطه مستقیم و با زیان، رابطه معکوس دارد.
در سود سه عنصر به چشم می‌خورد:

1- دستمزد و پاداش مدیریت

 2- بهره سرمایه

 3- سود خالص پرداختی به صاحبکاران و کارآفرینان به سبب قبول خطرات تولید.

ادامه مطلب ...

نقش استراتژی های مدیریت ارتباط با مشتری در موفقیت آن

:: نقش استراتژی های مدیریت ارتباط با مشتری در موفقیت آن

مینا موحدیان عطار
شرکت ها رقابت خود را با ایجاد سیستم ارتباط با مشتری برای دستیابی مشتریان جدید، توسعه خدمات ومحصولات برای رضایت مشتری وحفظ مشتری آغاز می کنند.
هدف این مقاله ارائه نقش استراتژی های مدیریت ارتباط با مشتری وبررسی عوامل موفقیت در پیاده سازی آن می باشد.برای دستیابی به هدف مذکور، ابتدا به مفهوم مدیریت ارتباط با مشتری در شرکت ها واجرای اهداف آن می پردازیم.سپس نقش پیاده سازی موفق سیستم مدیریت ارتباط با مشتری در کسب وکار ، کسب وکار الکترونیکی ، کسب وکار سیار وبی سیم را بیان می کنیم ودر نهایت به موانعی که ممکن است سیستم مدیریت ارتباط مشتری در پیش داشته باشد اشاره می کنیم.
واژگان کلیدی: مدیریت ارتباط  با مشتری، کسب وکار الکترونیکی،کسب وکار سیار ، کسب وکار بی سیم، استراتژی
ادامه مطلب ...

مدیریت زنجیره تامین SCM چیست ؟

مدیریت زنجیره تامین SCM چیست ؟

منبع : www.industryinfobase.ir

مدیریت زنجیره تامین SCM چیست ؟ مدیریت زنجیره تامین تلفیقی است از هنر و علم که در جهت بهبود
 دسترسی به مواد اولیه , ساخت محصولات و یا خدمات و انتقال آن به مشتری بکار میرود .

در زیر پنج بخش اصلی مدیریت زنجیره تامین می آید :

1.        برنامه ریزی – این بخش استراتژیک مدیریت زنجیره تامین میباشد . مدیریت منابعی که جهت برآوردن نیاز مشتری برای محصول و یا سرویس شما استفاده میشوند . نیاز به برنامه ریزی استراتژیک میباشد . بخش عمده برنامه ریزی , پیاده سازی مجموعه مقیاسهایی است برای نظارت بر زنجیره تامین بطوریکه , بهینه و مقرون بصرفه بوده , کیفیت و ارزش مورد نظر مشتری را تامین کند . 

ادامه مطلب ...

کسی از مک دونالد حرف زد؟

   کسی از مک دونالد حرف زد؟   

 

دنیای اقتصاد _ 30/1/89
در سال 1940 دیک و مک‌دونالد یک رستوران باربکیو در خیابان چهاردهم سن برناردینو در کالیفرنیا تاسیس کردند. این رستوران از آن نوع رستوران‌هایی بود که در اطراف خود محیطی باز برای توقف اتومبیل دارند و مشتریان می‌توانند غذای خود را در اتومبیل خود صرف کنند.
این نوع رستوران‌ها امروزه رواج زیادی یافته‌اند، اما در زمان تاسیس باربکیو، منوی متنوع و خدمات این رستوران برای توقف اتومبیل، مشخصه‌های اصلی مک‌دونالدها در مقایسه با سایر رستوران‌ها بود.
در 1954 ری‌کراک فروشنده مخلوط‌کن‌های چند کاره، برای فروش مخلوط‌کن‌های بیشتر به برادران مک‌دونالد از رستوران آنها دیدن کرد. شیوه کار این رستوران، کراک 52 ساله را شگفت زده می‌کند. او متوجه شد که برادران مک دونالد به دنبال یک نماینده فروش می‌گردند که تمام کشور را تحت پوشش قرار دهد. کراک به شدت عقیده پیدا کرد که باید آینده خود را در کسب و کار همبرگر جست‌وجو کند. او به فاصله یک سال یعنی در سال 1955 اولین شعبه مک دونالد خود را در ایلینویز تاسیس کرد. ساختمان قرمز رنگ رستوران با کمان‌های طلایی در دو طرف به شدت جلب توجه می‌کرد. این رنگ‌های چشمگیر که در آن زمان توسط استنلی مستون برای مک دونالد طراحی شد با مک دونالد باقی ماند و امروز هم علامت مشخصه مک دونالد را همان کمان‌های طلایی رنگ تشکیل می‌دهند. در روز اول کار، این شعبه مک دونالد 316 دلار فروش داشت. تا 1965 یعنی در عرض 10 سال 700 رستوران مک دونالد در سراسر ایالات متحده مشغول به کار بود.
ادامه مطلب ...

کارلوس سلیم الو چگونه میلیاردر شد؟

 کارلوس سلیم الو چگونه میلیاردر شد؟ 

 

دنیای اقتصاد _ 30/1/89
بسیاری از مردم در سراسر دنیا نمی‌‌دانند کارلوس سلیم الو چه کسی است، در حالی که او بی شک یکی از مشهورترین افراد در تاریخ مکزیک می‌‌باشد. الو با ثروت خالص 35 میلیارد دلار سومین فرد ثروتمند جهان به حساب می‌آید. ثروت او تنها در سن 26 سالگی به 40 میلیون دلار می‌رسید!
کارلوس سلیم الو در 28 ژانویه 1940 در مکزیکو سیتی به دنیا آمد. کارلوس از نژاد مکزیکی نیست و خانواده‌اش از مهاجران لبنانی بوده‌اند. کارلوس جوان پنجمین فرزند از شش فرزند و باهوش‌ترین فرزند خانواده بزرگ ‌اش بود. او در مدرسه بر دیگران برتری داشت و همواره خود را وقف تحصیلاتش می‌کرد. بعد از دبیرستان او تصمیم گرفت که در رشته مهندسی تحصیل کند و در دانشگاه یونیورسیداد ناسیونال اتونوما دو مکزیکو پذیرفته شد. کارلوس به زودی دریافت که استعدادش در کمک به سودآور شدن شرکت‌ها امری است که او را بی‌اندازه ثروتمند خواهد کرد. او با یافتن شرکت‌هایی که ارزش شدیدا پایینی داشتند و سودآور کردن آنها موفقیت مالی عظیمی‌کسب کرد. این کار هم برای شرکت‌های مربوطه و هم برای الو بی‌نهایت مفید بوده است.
ادامه مطلب ...