مدیریت بازاریابی

مدیریت بازاریابی ـ تبلیغات ـ مشتری مداری ـ الگوهای مدیریتی ـ تحلیل روزانه نرخ ارز

مدیریت بازاریابی

مدیریت بازاریابی ـ تبلیغات ـ مشتری مداری ـ الگوهای مدیریتی ـ تحلیل روزانه نرخ ارز

تبلیغات شرکت آئودی در فیلمهای سینمایی

شرکت آئودی  کمپینی در کانادا با بهره گیری از شخصیتهای کلاسیک فیلمهای مختلف ایجاد کرده است. این کمپین بخشی از کمپین تبلیغاتی شرکت آئودی در آمریکای شمالی در سال 2010 می باشد. همچنین این کمپین از شبکه های اجتماعی نظیر تویتر بهره می برد و افراد را ترغیب می کند که داستانی با  کمک شخصیتهای فیلمنامه های معروف در حداکثر 140 کارکتر بنویسند.

ادامه مطلب ...

ماتریس بازارمداری Market Orientation Matrix

مشتری محور است یا رقیب؟
مدیریت بازاریابی (marketing) یکی از مقوله های بحث برانگیز در علم مدیریت است. بیشتر مردم بازاریابی را به عنوان فروش و یا تبلیغات در نظر می گیرند، اما تمرکز اصلی بازاریابی شناسایی و برنامه ریزی بر مبنای نیاز و خواسته مشتریان است.

در این راستا یکی از مفاهیم موجود در مدیریت بازاریابی، بازار مداری (market orientation) است. بازارمداری دربرگیرنده رویکردهای مختلف می باشد. مفهوم بازاریابی(marketing) یک فلسفه تجاری است و بازار مداری (market orientation) به اجرای واقعی مفاهیم بازاریابی اشاره دارد. در هنگام بررسی مشتری، بازار مداری فاکتورهایی نظیر رقبا و قوانین جامعه را نیز مدنظر قرار میدهد. در سال 1700 آدام اسمیت در نوشته هایش ذکر کرد که مشتری محور تجارت است و تا به اکنون این مقوله مورد توجه محیطهای آکادمیک قرار گرفته است.

ادامه مطلب ...