مدیریت بازاریابی

مدیریت بازاریابی ـ تبلیغات ـ مشتری مداری ـ الگوهای مدیریتی ـ تحلیل روزانه نرخ ارز

مدیریت بازاریابی

مدیریت بازاریابی ـ تبلیغات ـ مشتری مداری ـ الگوهای مدیریتی ـ تحلیل روزانه نرخ ارز

پارکر مدیرعامل شرکت Nike

پارکر مدیرعامل شرکت Nike

شرکت نایک میزان فروش خود را تا سال 2011 به رکورد 23 میلیارد دلار می رساند.


مدیران نایک می گویند: این شرکت ظرف سه سال آینده 100 شعبه جدید برای فروش محصولاتش در سراسر جهان تاسیس می کند تا بزرگترین شبکه فروش کفش و لباس ورزشی در سراسر جهان را ایجاد نماید و میزان فروش خود را تا سال 2011 به 23 میلیارد دلار برساند. رئیس اجرائی نایک ،مارک پارکر می گوید:استراتژی شرکت افزایش بازار خرده فروشی و عمده فروشی برای شرکت و شرکای آن است . تحلیلگران این اقدام شرکت نایک را ضروری دانسته و می گویند : ایجاد شعباتی جهت خرده فروشی محصولات نایک برای این شرکت اجتناب ناپذیراست این شعبات می توانند به نمایش محصولات نایک در سراسر جهان کمک کنند . در جلسه سالانه تحلیلگران نایک و مهمترین سرمایه گذاران آن ضمن تاکید بر اجرای استراتژی مزبور زمینه فعالیت شعبات این شرکت در شش قسم طبقه بندی شد: فوتبال، بسکتبال،دو میدانی، وسایل ورزشی مناسب مردان، وسایل ورزشی خاص زنان وتوسعه فرهنگ ورزشی.


     پیش از این طبقه بندی شرکت به سه دسته پوشاک، کفش و تجهیزات ورزشی تقسیم بندی شده بود. مارک پارکر (Mark G. Parker) ، رئیس هیت مدیره و مدیر اجرایی در این باره می گوید: ما اساسا طبقه بندی خود را تغییر دادیم واین استراتژی به منظور بالا بردن میزان رشد شرکت است. میزان فروش نایک در سال 2006 به 15 میلیارد دلار رسید و انتظار می رود میزان فروش آن به صورت کلی،جزئی و از طریق اینترنت همچنان افزایش داشته باشد. نایک در استراتژی پیشین خودبیشتر جوانان 18 تا 22 ساله راهدف قراداده بود اما اکنون برای سنین خاص با علایق خاص بازارهای متفاوتی را ترتیب داده است. چارلی دنسون،مسئول یکی از شعبات نایک، می گوید: ما 25 تا 30 سال گذشته را صرف گروه بندی محصولات خود نموده ایم اما اکنون همه چیز تغییر کرده و باید رویه دیگری را پیش بگیریم. به عنوان مثال تعداد زنان جوان دونده روز به روز در حال افزایش است و در حال حاضر تعداد این زنان درایالت متحده به بیست میلیون نفر می رسد.
نایک در سال 2004 شعباتی را برای جذب زنان دونده در رشته ماراتن ایجاد کرد و هم اکنون بیش از 15 هزار دونده را به سوی خود جذب نموده است ،تاسیس دوازده فروشگاه و ایجاد وب سایت خاصی (با آدرس
nikewoman.com)برای این دسته از ورزشکاران از دیگر اقدامات نایک دراین راستا است. نایک همچنین برای بهبود بازارهای خود درسراسر جهان اقداماتی را صورت داده است این اقدامات خصوصا در روسیه ،هندو چین شدت یافته است به طوریکه پیشبینی می شود در چند سال آینده چین دومین بازار بزرگ محصولات نایک باشد.
دنسون ،می گوید:در چین 50 میلیون کودک در حال آموزش بسکتبال هستند و هنوز اولین محصول ورزشی نایک را خریداری نکرده اند اما در آینده حتما این کار را خواهند کرد.

نایک علاوه بر اینکه کار طراحی لباس و کفش ورزشی برای مسابقات را انجام می دهد امیدوار است بتواند محصولات خود را به عنوان کالاهائی فشن و نو جهت استفاده روزمره مردم توسعه دهد .مثلا کفش های متفاوتی را برای بسکتبال طراحی نماید که برای کوچه و خیابان مورد استفاده قرارگیرند.

این شرکت همچنین امیدوار است با همکاری دیگر شرکتها مانند شرکت
Apple کفشی را ابداع نماید که با محصول محبوب iPod رابطه برقرار سازد و برای دوندگان امکان کنترل سرعت و قدم های خودرا در هنگام گوش دادن به موسیقی فراهم سازد.
نایک همچنین برنامه نایک پلاس را عرضه کرده است که به کاربران شبکه امکان مقایسه آن لاین نت ها را با دستگاه موسیقی
iPod Nano می دهد.
پارکر می گوید: برای ارتباط مشتریان با شرکت نایک ،اینترنت ابزاری است که بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد