مدیریت بازاریابی

مدیریت بازاریابی ـ تبلیغات ـ مشتری مداری ـ الگوهای مدیریتی ـ تحلیل روزانه نرخ ارز

مدیریت بازاریابی

مدیریت بازاریابی ـ تبلیغات ـ مشتری مداری ـ الگوهای مدیریتی ـ تحلیل روزانه نرخ ارز

سامانه مدیریت منابع سازمانی(ERP)

  سامانه مدیریت منابع سازمانی(ERP)

  

  کلمه ERP در اصل مخفف واژگان Enterprise Resource Planning یا سامانه مدیریت منابع سازمانی است و طیف وسیعی از فعالیتها را که به بهبود عملکرد سازمان منتهی می شود در بر دارد. سیستم نرم افزاری ERP ازتعدادی زیر سیستم تشکیل می شود که فعالیتهای واحدهای عملیاتی سازمان یکپارچه می سازد. این فعالیتها  می تواند از مدیریت تولید، خرید قطعات، کنترل موجودی انبار، ارسال مواد به واحدهای  تولیدی تا ردگیری  سفارشات را شامل شود.  سیستم نرم افزاری ERP همچنین می تواند زیر برنامه های کاربردی در زمینه مدیریت مالی و مدیریت  منابع انسانی سازمان را  هم در بر داشته باشد.

  بخش عمده ای از موفقیت سیستمهای ERP به یکپارچه کردن فعالیتها در کل سازمان باز می گردد. موفقیت سیستم های نرم افزاری ERP ها در سطوح برنامه ریزی استراتژیک و کنترلهای مدیریتی به تعهد و همکاری مدت مدیریت ارشد سازمان وابسته است.

 چارت زیر سیستمهای سیستم نرم افزاری ERP دیار و فرآیندهای تحت پوشش آن به این شرح است:

1- سیستم مدیریت ارتباط با مشتری CRM : این سیستم فرآیند بازاریابی تا صدور پیش فاکتور برای مشتری را شامل می شود و شامل قسمتهای کارتابل یا صفحه من، تماسها یا مشتریان کاندید، اشخاص یا مشتریان حقیقی، شرکتهای یا مشتریان حقوقی، درخواستهای مشتریان، فعالیتها و رخدادها،  پرونده های فروش ، استعلامات قیمت، پیش فاکتورها ، مدیریت  پروژه ها  و اسناد داخلی می باشد. سیستم CRM قابلیت اتصال به سیستمهای Call Center را دارد.

2- سیستم کالا و خدمات : شامل بخش های تعریف کالا، قیمت، طبقه بندی کالا، پیکربندی کالا و کلیه اطلاعات مرتبط با کالا می باشد.

3- سیستم کنترل قوانین قیمت و تسهیلات : این بخش که به عنوان یک سیستم پویا در راستای مدیریت فروش مورد  استفاده قرار  می گیرد ، کلیه پارمترهای  مرتبط با فروش  از قبیل قیمت  و نوع کالای تسهیلاتی و همچنین تخفیفات و تسهیلات مشتری را به صورت داینامیک کنترل می کند.

4- سیستم فروش یا سفارشت : شامل سفارشات خرید و فروش می باشد.

5- سیستم مالی و حسابداری : فرآیند اتوماتیک حسابداری فروش و ثبت در دفاتر مالی و همچنین کلیه تعاملات حسابداری روزانه و سطوح مختلف و حسابداری n سطحی

6- سیستم مدیریت و برنامه ریزی تولید : شامل فرآیند تولید و کلیه مراحل تعریف خطوط تولید، برنامه تولید و تقویم تولید با امکان برنامه ریزی مواد مصرفی MRP

7- مدیریت حمل و نقل و توزیع : شامل مدیریت ناوگان و تخصیص به ناوگان با قابلیت اتصال به سیستمهای GPS

8- مدیریت انبار : شامل کلیه فرآیندهای انبار

9- مدیریت امنیت و سطوح دسترسی : شامل کلیه تنظیمات و تخصیص دسترسی ها به صورت فردی و گروهی با امکان تعریف نقش های مختلف

10- سیستم سفارشات الکترونیک و مدیریت ارتباط با مخاطبین : این سسیستم نسخه تحت وب سیستم CRM برای دسترسی مشتریان و  مخاطبین  می باشد  و شامل  کلیه بخش های اشاره شده در سیستم CRM است.

11- سیستم مدیریت گردش کار : امکان تنظیم و پویا کردن فرآیند های ERP را میسر می کند.

12- سیستم مدیریت گزارشات : امکان تعریف و ساخت گزارشات سفارشی را توسط خود مشتری فراهم می کند.

13- سیستم بازاریابی : شامل بخش تعریف Campaign ها، فرصت های فروش و پرسشنامه های مشتریان می باشد

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد