مدیریت بازاریابی

مدیریت بازاریابی ـ تبلیغات ـ مشتری مداری ـ الگوهای مدیریتی ـ تحلیل روزانه نرخ ارز

مدیریت بازاریابی

مدیریت بازاریابی ـ تبلیغات ـ مشتری مداری ـ الگوهای مدیریتی ـ تحلیل روزانه نرخ ارز

تجزیه و تحلیل اساسی(بنیادی)

تجزیه و تحلیل اساسی(بنیادی)

 

 

  با استفاده از تجزیه و تحلیل اساسی در بازار به عنوان اساس تصمیم گیری در معاملات،تاجران و سرمایه گذاری قادر به پیش بینی قیمت ار زو تغییرات آن با تفسیر شاخص های اقتصادی متنوع ،اخبارها،گزارشهای ارائه شده توسط دولت و حتی شایعاتی که وجود دارد،خواهند بود. در صورتی  که شما برای مدت  کوتاهی تجارت کنید از تجزیه و تحلیل اساسی برای تصمیم بهره نمیگیرید.چرا که هدف شما پیش بینی قیمت های احتمالی در کوتاه مدت می باشد که اغلب اوقات با تجزیه و تحلیل اساسی نمی توان به آن دست یافت.مطمئن باشید که در مواقعی،گزارش دولت موجب افزایش یا کاهش ناگهانی قیمت ها میشود و یا انتشار خبری به بازار ضربه ای وارد می کند و در نتیجه بازار حتی طی یک روز ،با نوسانات شدید قیمت  رو به رو میشود.

در هر حال این وقایع چندان صورت نمیگیردو تصمیم گیری در مورد روند بازار و تغییر قیمت ها یک نوع قماراست نه تجارتی هوشمندانه.

بسته به جفت ارزی که د رحال معامله آن هستید،مهم است که از گزارشهای مهم اقتصادی کشورهایی که آن ارزها،متعلق به آن ها میباشد،مطلع شوید.برای مثال اگر د رحال معامله  دو جفت ارز GBP/USDهستید می بایستی اخبار و گزارشهای اقتصادی مربوط به ایالت متحد آمریکا و انگلستان را به خوبی دنبال کنید.

 

 تنها شرایط اقتصادی چند کشور بر روی بازار ارز تاثیر می گذارد؛ارزی که حجم معاملات بالایی دارد و کشوری که به لحاظ اقتصادی در دنیا،کشوری برجسته و مهم به حساب می آید.از این رو مهم ترین مسئله در زمان داد و ستد، توجه کافی به شاخص های اقتصادی صادر شده از دولت می باشد.

اقتصاد کشور ایالات متحده آمریکابر روی معاملات به ترتیب زیر می باشد:

*صورت پرداخت ها(غیر از بخش کشاورزی)،این مهم ترین گزارش اقتصادی است که بر بازار ارز تاثیر گذار می باشد.

*اعلام در تغییر نرخ بهره کمیته بازار آزاد فدرال

*خرده فروشی(RETAIL SELL)

*اعتماد مشتری(CONSUMER CONFIDENCE)

*شاخص ساخت و تولید(ISM)

*تولید ناخالصی داخلی(GDP)

*حساب جاری بازرگانی بین المللی

*کمیت بازرسی وممیزی فیلادلفیا

*کالاها با دوام

*تغییر در نرخ بیکاری

انگلستان:

*تولید ناخالصی داخلی (GDP)

*حساب جاری

*بانک اعلام نرخ بهره انگلستان

*تغییر در نرخ بیکاری

*خرده فروشی

*تولید صنعتی

ژاپن:

*تولید ناخالص‍ی داخلی(GDP)

*حساب جاری

*نرخ بیکاری

*تراز تجاری

*تجارت خرد

اتحادیه اروپا:چندین گزارش خبری از کشور آلمان گنجانده شده است.از آنجا که این کشور بزرگترین عضو اتحادیه اروپا می باشد،اقتصاد آن بر روی نرخ یورو تاثیر می گذارد.

*GDP

*نرخ بیکاری

*نرخ بیکاری آلمان(DEM)

*بازار اقتصادی آلمان(ZEW)

*بازار اقتصادی(IFO)

*تولید صنعتی

*تولید صنعتی آلمان(DEM)

*خرده فروشِی آلمان(DEM)

*تجارت خرد

هر کام از این شاخص های اقتصادی تاثیر بالقوه در ایجاد نوسانات در قیمت ارز دارد.هرچه ارزش این ارزها متفاوت باشد از نرخ پیش بینی شده باشد،میزان نوسانات بیشتر خواهد بود.وب سایت های زیادی وجود دارند که اطلاعات دقیق و زمان انتشار هر کدام از گزارشها را در اختیار شما قرار می دهند.

 زمانی که کا داد و ستد را آغاز میکنید،تاثیر این گزارشها را رو بازار شاهد خواهید بود .گاهی از اوقات 100پیپ تغییر در قیمت در عرض کمتر از 15 دقیقه پس از انتشار گزارش خاص رخ می دهد که نتیجه آن بدست آوردن پول هنگفت و سریع می باشد.مطالب زیادی در مورد داد و ستد ارز در اینترنت وجود داردکه هدف از آن کسب سود از تغییرات سریع و ناگهانی در قیمت ارز می باشد که بلافاصله بعد از 1 یا 2 دقیقه بعد از پخش اخبار مهم،روی میدهد،اما من به شما می گویم که این مساله با درآمد بالای شما،جلوگیری می کنند.یکی از این دو عنصر،خو بازار است و دیگری،کارگزاران ارز در بازار هستند .

نویسنده:حسین محمدرضایی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد