مدیریت بازاریابی

مدیریت بازاریابی ـ تبلیغات ـ مشتری مداری ـ الگوهای مدیریتی ـ تحلیل روزانه نرخ ارز

مدیریت بازاریابی

مدیریت بازاریابی ـ تبلیغات ـ مشتری مداری ـ الگوهای مدیریتی ـ تحلیل روزانه نرخ ارز

مشتری یا نشان تجاری . کدامیک ؟

کدامیک از این دو برای شما مهمترند ؟ علامت تجاری شرکتتان یا مشتریان. پاسخ شما به این سؤال مسئله مهمی را روشن می کند .

اگر شما گزینه اول را انتخاب کنید ، مشخص است که تمام توجهتان به ارزش و کیفیت آن است حتی ممکن است به مشاوران و طراحان پول های گزاف بپردازید تا «ساختار علامت تجاری» شما را تقویت کنند و طوری طراحی کنند که با ماهیت کسب و کارتان هماهنگ باشد یا رنگ های موجود در آن بیشترین تأثیر را به بیننده داشته باشد .
اما متأسفانه ، این پاسخ گزینه مناسبی نیست .
این سؤال فقط یک پاسخ منطقی دارد و آن «مشتریان» است . در آمد ، منافع ، تجهیزات و حتی بودجه ای که برای تبلیغات و روابط عمومی خود لازم دارید ، از جانب مشتریان تأمین می شوند . اگر مشتریانی در کار نباشند ، سود و درآمدی هم وجود نخواهد داشت و اگر این دو مقوله در میان نباشند ، مفهوم کسب و کار بی معنی خواهد بود . اما این علامت ها و نام های تجاری تأثیر کمی بر موفقیت یک کسب و کار دارند . مثلاً Sock Puppet ، Commodore ، Skytrain یا دیگر شرکت هایی که محو شدند را در نظر بگیرید . علت عُمر کوتاه آنها این نبود که علامت تجاری نامناسبی داشتند بلکه نبود مشتری عامل اصلی مرگ آنها بود . پیش بینی می شود که Buick و Pontiac مانند Oldsmobile روانه قبرستان این آرم های تجاری شوند و علت مرگ آنان هم با دیگران مشابه است . از این رو باید در این گرایش های سنتی تجدید نظر کرد و به جای این که به شکل و شمایل و ساختار این نام های تجاری پرداخت ، باید به مشتریان و ساختار خدمات رسانی به آنها توجه کرد . برای این مهم باید یک کسب و کار تا زمانی که پابرجاست نیازهای مشتری را در اولیت اول قرار دهد و بداند که حفظ ارزش مشتریان ضروریست . منظور از ساختاری که در خدمت مشتریان باشد این است که بتوانیم یک روش شناسی تدوین کنیم و از طریق آن نیازهای اقتصادی و عاطفی مشتریان را برآورده کنیم . علاوه بر این که با این روش می توان از خدمات رسانی مناسب به مشتریان درآمد داشت و سود کرد که کاهش قیمت ها با بکارگیری روش های مقرون به صرفه تولید و مدیریت از آنها هستند .

این استراتژی که هدف آن مشتریان هستند ، بر پایه اهداف ، تاکتیک ها و خطوط تعریف شده و دقیق ، تدوین شده است . این راهکار هم مانند خیلی از راهکارهای دیگر متناسب با گروههای مختلف از مشتریان تغییر می کند . این گروه بندی ها را می توان با توجه به مشخصات رفتاری ، ویژگی های جغرافیایی و منطقه ای یا مجاری دیگر اقتصادی و اجتماعی ، انجام داد .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد