مدیریت بازاریابی

مدیریت بازاریابی ـ تبلیغات ـ مشتری مداری ـ الگوهای مدیریتی ـ تحلیل روزانه نرخ ارز

مدیریت بازاریابی

مدیریت بازاریابی ـ تبلیغات ـ مشتری مداری ـ الگوهای مدیریتی ـ تحلیل روزانه نرخ ارز

تحلیل نرخ ارز به تاریخ۳۱/۰۱/۸۹

INTRADAY TRADING SIGNAL BY ACETRADER.COM: EUR/USD

EUR/USD: 1.3468

Late Update At 20 Apr 2010 02:19 GMT

Despite euro's present retreat fm 1.3502, as the
strg rebound fm 1.3416 y'day signals recent decline
fm 1.3692 has possibly made a low, as long as sup
at 1.3445/46 holds, consolidation with upside bias
remains but reckon 1.3513/21 wud cap present rise.

In view of nr term upside bias, incline to turn
long on dips, stop below 1.3445, break, 1.3416.


Range Forecast
1.3455 / 1.3485


Resistance/Support


R: 1.3513/1.3542/1.3586
S: 1.3446/1.3416/1.3403

تصاویر تبلیغات جالب

تصاویر تبلیغات جالب 

 

 

تبلیغ خودروی جدید پژو 

 

 

تبلیغ مرکز کاشت مو
 


طراحی و انتخاب کانالهای توزیع در بازارهای صنعتی

  طراحی و انتخاب کانالهای توزیع در بازارهای صنعتی
 
امروزه اکثر تولیدکنندگان صنعتی، کالاها و خدمات خود را از طریق واسطه ها بدست مشتریان صنعتی می رسانند. در واقع، نه تنها وظایف مربوط به توزیع( مانند،حمل و نقل و ذخیره سازی) بلکه بسیاری از فعالیتهای بازاریابی، از جمله فروش و قیمت گذاری نیز، بدست واسطه های برون سازمانی تحقق می پذیرد. انتخاب این واسطه ها و نظارت و کنترل بر آنها ، همان چیزی است که ما آنرا «مدیریت کانال توزیع» ( یا مدیریت کانال بازاریابی)
می نامیم.

امروزه، رقابت پیچیده ای که در بازارهای صنعتی وجود دارد، موجب گشته شرکتها همواره در پی مزیتهای رقابتی پایدار با حاشیه سودِ بالاباشند.،که در این راه، طراحی یک کانال توزیع مناسب، می تواند زمینه دستیابی به یک مزیت رقابتی پایدار را برای آنها فراهم سازد زیرا برخورداری از یک سیستم  توزیع یکپارچه و واسطه های متبحر، از به هدر رفتن منابع مالی شرکت جلوگیری بعمل آورده و باعث صرفه جویی در هزینه های توزیع و کاهش قیمت تمام شده محصولات خواهد شد؛ البته، داشتن یک چنین سیستمی، مستلزم وجود یک مدیریت موثر در کانال توزیع شرکت می باشد تا با بکارگیری استراتژیهای مناسب یک هماهنگی و انسجام مطلوب در بین اعضا و واسطه های کانال توزیع ایجاد کرده و از این طریق باعث بوجود آمدن یک سینرژی مثبت در بین واسطه های سیستم توزیع شرکت گردد.   بنابراین با توجه به نقش پراهمیتی که ساختار کانالهای توزیع میتواند درموفقیت و صرفه جویی هزینه های شرکت داشته باشد، در این مقاله سعی شده، ضمن تشریح متغیرهای موثر برساختار کانالهای توزیع؛ مراحل فرآیند طراحی یک کانال توزیع صنعتی، بطور جامع شرح داده شود.

ادامه مطلب ...

:: چگونه مشتری را راضی نگه داریم؟

 :: چگونه مشتری را راضی نگه داریم؟
 
دنیای اقتصاد _ 28/1/89 _ افشین شهلایی مقدم
فلسفه مدیریت نوین رضایت مشتری را به عنوان یکی از شاخص‌های اساسی عملکرد و تعالی سازمانی در نظر می‌گیرد. علاوه‌بر این رضایت مشتری می‌تواند با ایجاد انگیزه در کلیه کارکنان سازمان، بهره‌وری را افزایش دهد. در محیط تجاری امروز که مشتری محوری به عنوان یکی از اصول مهم تعالی سازمانی محسوب می‌شود سازمان‌های زیادی رضایت مشتری را به عنوان یکی از شاخص‌های کلیدی عملکرد خود در نظر گرفته‌اند.
چرا رضایت مشتری اهمیت دارد؟
در آغاز هزاره سوم و با تغییرات صورت گرفته در محیط کسب‌وکار (درون سازمانی و برون سازمانی) سازمان‌ها با تغییر رویکرد از محصول محور به مشتری محور تبدیل شده‌اند یکی از مهم‌ترین عوامل موثر در این رویکرد پایش و بهبود رضایت مشتریان است.
دلایل بسیاری برای تلاش در جهت بالا بردن رضایت مشتریان در سازمان‌ها وجود دارد، اما به‌طور کلی می‌توان این دلایل را به سه دسته دلایل فلسفی، دلایل اقتصادی و دلایل مرتبط با دریافت گواهینامه و کسب اعتبار تقسیم نمود.
ادامه مطلب ...

بررسی تبلیغات بانک‌ها در روزنامه‌ها از دیدگاه مهندسی ارزش

بررسی تبلیغات بانک‌ها در روزنامه‌ها از دیدگاه مهندسی ارزش 

 

روزنامه‌ها از جمله رسانه‌های مکتوب می‌باشند که با توجه به قدمت و تیراژ‌، در مقابل رسانه‌های فراگیرترونوین‌، چون تلویزیون یا اینترنت‌، به واسطه ویژگی‌های منحصر به فرد همچنان با قدرت به حیات خود ادامه می‌دهند.

(براساس آخرین آمار ارائه شده از سوی انجمن جهانی روزنامه‌ها‌، روزانه بیش از 515 میلیون نفر در جهان هر روز روزنامه می‌خرند و بیش از 4/1 میلیارد نفر هر روز روزنامه می‌خوانند. فغانی – دانش تبلیغات شماره 28 ص21) چشم‌انداز تاثیرگذاری این رسانه‌، با توجه به عواملی چون میزان دسترسی افراد به امکانات در زمان‌های مختلف شبانه‌روز یا محدودیت‌های ابزاری مانند رایانه و پس از آن اینترنت‌، همچنین درصد گرایش کاربران اینترنت به خواندن و پیگیری اخبار‌، می‌تواند همچنان امید بخش باشد. چرا که حتی با توجه به مبدا پیام‌، محتوای آن و مخاطب پیام‌، رسانه‌های دیجیتال تا فراگیر شدن برای پاسخگویی به همه نیازها فاصله بسیاری دارند. ماندگاری مطالب مندرج در روزنامه و قابلیت نگهداری و رجوع چند باره به مطلب مورد نظر وجه مشترک بین آن با رسانه‌هایی چون اینترنت است، اما ریسک پایین‌تر در این مسیر و همچنین دسترسی در همه جا و همه شرایط فارغ از زمان مزیت دیگر روزنامه به سایر رسانه‌ها است. 
اما آنچه در این مقال بدان پرداخته خواهد شد‌، چگونگی بهره‌برداری بانک‌ها‌، از فرصت‌های موجود در این رسانه و کیفیت آن است. صرف‌نظر از اینکه هزینه‌های مصروفه برای اختصاص فضایی مناسب‌، در روزنامه مناسب و با تکرار دفعات لازم و هماهنگ با دیگر رسانه‌ها‌، چه کسری از بودجه تبلیغاتی بک بانک را به خود اختصاص می‌دهد، بهره‌برداری صحیح از این فضا می‌تواند بانک را به هدف مورد نظر برساند. در این جا است که نقش اجزای یک آگهی تبلیغاتی اهمیت خود را نشان می‌دهد.

می‌توان در ابتدا نگاهی هم به کارکردهای اصلی و فرعی یک آگهی داشت. کارکرد اساسی یک آگهی بانکی انتقال پیام به مخاطب و به عبارتی معرفی یک محصول یا خدمت جدید یا یادآوری خدمات گذشته است. بنابراین با کم توجهی به فضای موجود‌، تاثیر متن بر زمینه‌، رنگ‌ها، تصاویر به کار رفته‌، متن و جاگذاری آن‌، فونت‌های به کارگرفته شده و عوامل بسیار دیگر کارکرد اصلی آنرا حذف کرده‌ایم. ضمن آنکه باید با اجزای کیفیت چاپ در روزنامه‌ها آشنا بوده و از به کاربردن رنگ‌ها و طرح‌هایی که با افت کیفی مواجه می‌شوند‌، خودداری کنیم.

همچنین توجه به کارکردهای فرعی نیز فراتر از کارکردهای اساسی بوده؛ چرا که از آنها پشتیبانی کرده و در واقع نقش مکمل را در تاثیر گذاری یک آگهی خوب بر عهده دارند. نکاتی چون باورپذیری‌، برانگیختن احساسات مثبت‌، اعتمادسازی و جلب اطمینان؛ چرا که مبدا پیام یک بانک است و موضوع و محتوای پیام اندوخته‌های افراد.

نگاهی به سیر دگرگونی آگهی‌های بانک‌ها بیانگر بهینه شدن روند آگهی‌ها بوده و گاه در برخی از آگهی‌ها خلاقیت‌ها خودنمایی می‌کنند. این باور که از تمامی ‌فضای در اختیار می‌بایست استفاده شده و هر گوشه‌ای را با عبارت و تصویری پر و آکنده نمود، به تدریج رخت بربسته و جای خود را به استفاده هوشمندانه از تصویر‌، عبارت یا حتی فضای خالی می‌دهد. نمونه این آگهی‌ها در آگهی‌های بانک‌هایی دیده می‌شود که با ذکر یک نشانه ( اعم از عبارت‌، عدد‌، تصویر انتزاعی یا جمله نیمه تمام ) تلاش می‌کنند تا اذهان مخاطبان را درگیر کرده و ایشان را ترغیب به پی‌جویی نمایند. همچنین توجه به زمانبندی درج آگهی‌های روزنامه‌ای از نکات ظریف و مهمی‌ است که می‌بایست مدنظر قرار گرفته باشد. این موضوع بدان معنی است که این رسانه در کنار سایر رسانه‌ها و با در نظر گرفتن مخاطبان هر کدام‌، در مجموعه‌ای دیده شود که همزمان توانایی جذب حداکثر مخاطبان را داشته باشد.

به نوعی که با بررسی دقیق هر رسانه و تجربیات گذشته ارزش مجموعه را بالا برده و در نهایت منجر به ارزش افزوده شود. فرآیندی که هم‌اکنون نیز دو بانک دولتی و خصوصی‌، با همراهی تیزر و بیلبورد‌، اذهان را به سوی خود جلب کرده و با بهره برداری مناسب از امکانات رسانه‌، زمینه را برای معرفی محصول و خدمت خود فراهم می‌کنند.
در مقابل‌، شاهد درج آگهی‌هایی هستیم که فضای آنها با فضای یک پوستر برابر فرض شده و حتی در نمونه یکی از شرکت‌های وابسته یک بانک‌، شاهد تمامی‌ عناصر دو پوستر در کنار هم هستیم! در این جا نه تنها اصل پیام به واسطه کثرت تصاویر‌، کوچک شدن متن‌، بیش از ظرفیت خواندن در صفحه روزنامه‌، افت کیفی چاپ نسبت به پوستر و... ازدست رفته، بلکه عوامل ترغیب‌کننده آن نیز از چشم خواننده مغفول مانده و اصولا ارائه این حجم اطلاعات در یک آگهی روزنامه خود یک عامل بازدارنده است.

ادامه مطلب ...