«برند»، چنین، چرا؟ |
پیش از آن که «اهمیت برند در فضای کسبوکار» مورد توجه قرار گیرد، به نظر میرسد، با رویکرد تاریخی – تحلیلی باید دنبال این پرسش بود که چرا «برند در فضای کسبوکار ایرانی از اهمیت منطبق یا در مقیاس منطقهای برخوردار نیست؟» برای ارائه پاسخ به این پرسش میتوان از دریچه فرهنگ – سیاست – اجتماع به آن نگریست اما از بعد رفتارشناسی اقتصادی میتوان دلایل عمیقتری برای آن متصور شد و ریشهیابی کرد.از بعد اقتصادی پرسش اصلی بحث را میتوان این گونه هم مطرح کرد: چرا با وجود این که خوشنامی و داشتن اعتبار از گذشته تاکنون به عنوان یک ارزش در مبادلات اقتصادی بازرگانان و تجار در میان اصناف مختلف اهمیت دارد، اما نام و نشان تجاری از اهمیت و اولویت والایی برخوردار نیست. از بعد ساختاری به نظر میرسد: . |
تولید ناخالص داخلی:GDP
تولید ناخالص داخلی یکی از مقیاسهای اندازهٔ اقتصاد است. تولید ناخالص داخلی در برگیرنده ارزش مجموع کالاها و خدماتی است که طی یک دوران معین، معمولا یک سال، در یک کشور تولید میشود.
در این تعریف منظور از کالاها و خدمات نهایی، کالا و خدماتی است که در انتهای زنجیر تولید قرار گرفتهاند و خود آنها برای تولید و خدمات دیگر خریداری نمیشوند
روشهای مختلفی برای محاسبهٔ تولید ناخالص ملی وجود دارد. محاسبهٔ مجموع ارزش افزوده، محاسبه با نگرش مصرف و محاسبه با نگرش درآمد، سه روش متداول انجام این کار هستند.
محاسبه با نگرش مصرف به این شکل است:
تولید ناخالص داخلی = مصرف خصوصی + سرمایهگذاری + مصارف دولتی + (صادرات - محدود)
Gross Domestic Product:GDP
NTRADAY TRADING SIGNAL BY ACETRADER.COM: EUR/USD
EUR/USD: 1.3385
Late Update At 07 Apr 2010 07:02 GMT
Euro's anticipated weakness suggests the
recovery fm 1.3355 has indeed ended at 1.3410 (NY)
n downside bias is seen for a resumption of fall fm
1.3592 for further weakness to 1.3340/45 n possibly
twds 1.3325 sup later.
Sell again on recovery with stop abv said res,
break wud risk stronger gain to 1.3438...
Range Forecast
1.3355 / 1.3385
Resistance/Support
بازاریابی پارتیزانی(GUERRILLA MARKETING) همانطور که توسط جی کنراد لوینسون در کتابی با عنوان "بازاریابی پارتیزانی" در سال 1982 تشریح شد، روشی نامنظم و غیرمعمول در انجام فعالیت های ترفیعی بر مبنای یک بودجه بسیار کم است. چنین ترفیعات و پیشرفتهایی گاهی اوقات به گونه ای طراحی می شوند که مخاطب هدف، حتی از وجود آنها بی اطلاع است و این ترفیعات نوعی بازاریابی پنهان یا سری است. ( که بازاریابی مخفیانه نیز نامیده می شود)
به نقل از مقاله نوشته شده توسط دکتر کامبیز حیدر زاده و شراره عاضدی تهرانی چاپ شده در مجله تدبیر
به نظر شما چه ارتباطی بین چارلی چاپلین و خودروی مگان وجود دارد؟
این تبلیغ کمپانی رنو رو ببینید و نظرات خودتون رو در مورد این ارتباط با دیگران به اشتراک بگذارید.