تبلیغات یا ضد تبلیغات
مدیر تبلیغات منطقه خاورمیانه شرکت کوکاکولا بعد از مدتی کار، به دلیل عدم موفقیت و ناکارآمدی برنامههایش برکنار شد.
پس از اینکه به کشورش بازگشت یکی از دوستانش به او گفت: تو در مناطق مختلف آمریکا و اروپا مدیر موفقی بودی چرا این بار تا به این حد ناموفق عمل کردی ؟!
مدیر تبلیغات پاسخ داد: من وقتی در خاورمیانه مشغول کار شدم مثل گذشته تبلیغات وسیع و خلاقانه را ملاک عمل قرار دادم. برای این منظور تصمیم گرفتم که از یک ایده تبلیغاتی متناسب با شرایط این منطقه استفاده کنم. من سه تصویر را در کنار هم برای معرفی مزایا و قابلیتهای کوکاکولا طراحی کردم. تصویر اول مردی بود که بر اثر گرمای زیاد و تشنگی روی شنهای بیابانی افتاده بود. چون در این منطقه کویر و گرما همیشه وجود داشته است. در تصویر دوم مردی که در حال نوشیدن یک بطری کوکاکولا هست را نشان دادم و در تصویر سوم مرد گرمازده را نشان دادم که بعد از نوشیدن کوکاکولا حسابی سرحال آمده و در حال دویدن در کویر است.
دوست مدیر تبلیغات کوکاکولا گفت: این ایده تبلیغاتی بسیار جالبی است ولی چرا شکست خوردی؟
مدیر تبلیغات پاسخ داد: فقط به این دلیل که من نمی دانستم در این منطقه مردم از راست به چپ می خوانند !
منبع:http://www.advercross.com/post/421
مشتریان در تشریک مساعی برای تقویت برند شما چه انگیزه ای دارند و نقش محققین چه می تواند باشد؟
ایجاد زمینه و انگیزه برای مشتریان جهت تشریک مساعی در تقویت و توسعه یک برند، شیوه ای است که بر"هر چه مفید تر بودن" متمرکز است. فلسفه بازاریابی اجتماعی در عمق دیدگاه خود بر این اصل یعنی مفید بودن تکیه می ورزد و این بدان مفهوم است که دیگر فروش محصولات و خدمات بر دو عامل خریدار و فروشنده محدود نمانده و عامل سومی با شاخص مفید بودن این تعامل، بر آن نظارت می نماید.
درگیر کردن و دخالت دادن مشتری در کارها، تمایز محصول یا خدمات،و تحسین کردن مردم به جای تحریک آنها به خرید، جایزه دادن به خاطر خرید، یا ارائه فرصتهائی برای مشهور کردن آنان، روشی است که به شراکت با مشتریان در ساخت و تقویت برند منجر می گردد.اینکه انگیزه مردم در حمایت از برخی برندها چیست و اینکه برخی برندها ذاتا" دارای طراحی مشارکت آمیز می باشند، از جمله موضوعاتی هستند که به نظر می رسد در هفت اصل مورد شناسائی قرار گرفته زیر مستتر باشد. اصولی که حاصل تحقیق از مشتریان و کارشناسان صنفی است.
ادامه مطلب ...FXstreet.com (Córdoba) – The Euro rose on Friday posting the biggest daily gain since the beginning of April. EUR/USD peaked at 1.3497, erasing previous losses.
The pair was helped by news over a probable aid to Greece to be announced during the weekend. Also an increase in stocks in Wall Street helped the Euro. EUR/USD rose over 200 pips since Thursday.
The Dow Jones hit 11,000 for the first time since September of 2008 and gold close on Friday at the highest level in four months.
فرهنگ سازمانی
در مورد فرهنگ سازمانی تعاریف متعددی ارایه شده است که به رایج ترین آنها اشاره می شود: استیفن رابینزمی گوید: افراد از نظر شخصیت دارای نوعی ثبات رویه هستند که می توان براساس آن نوع نگرش و رفتار آنها را پیشبینی کرد، سازمان هم مانند انسان دارای ویژگیهایی است که این ویژگیها میتوانند بصورت صمیمی، خلاق، نوآور یا محافظه کار باشند. براساس همین ویژگیها میتوان نگرشها و رفتارهای کسانی را که درون این سازمانها هستند، پیشبینی نمود. مقصود این است در سازمان یک متغییر سیستمی وجود دارد و آن پدیده را نمیتوان به راحتی تعریف نمود ولی بطور حتم وجود دارد و افراد برای معرفی سازمان از اصطلاحات، عبارات و کلمههای مشابه استفاده میکنند، ما این متغیر را فرهنگ سازمانی مینامیم.
ادامه مطلب ...تجزیه و تحلیل اساسی(بنیادی)
با استفاده از تجزیه و تحلیل اساسی در بازار به عنوان اساس تصمیم گیری در معاملات،تاجران و سرمایه گذاری قادر به پیش بینی قیمت ار زو تغییرات آن با تفسیر شاخص های اقتصادی متنوع ،اخبارها،گزارشهای ارائه شده توسط دولت و حتی شایعاتی که وجود دارد،خواهند بود. در صورتی که شما برای مدت کوتاهی تجارت کنید از تجزیه و تحلیل اساسی برای تصمیم بهره نمیگیرید.چرا که هدف شما پیش بینی قیمت های احتمالی در کوتاه مدت می باشد که اغلب اوقات با تجزیه و تحلیل اساسی نمی توان به آن دست یافت.مطمئن باشید که در مواقعی،گزارش دولت موجب افزایش یا کاهش ناگهانی قیمت ها میشود و یا انتشار خبری به بازار ضربه ای وارد می کند و در نتیجه بازار حتی طی یک روز ،با نوسانات شدید قیمت رو به رو میشود.