مدیریت بازاریابی

مدیریت بازاریابی ـ تبلیغات ـ مشتری مداری ـ الگوهای مدیریتی ـ تحلیل روزانه نرخ ارز

مدیریت بازاریابی

مدیریت بازاریابی ـ تبلیغات ـ مشتری مداری ـ الگوهای مدیریتی ـ تحلیل روزانه نرخ ارز

پارکر مدیرعامل شرکت Nike

پارکر مدیرعامل شرکت Nike

شرکت نایک میزان فروش خود را تا سال 2011 به رکورد 23 میلیارد دلار می رساند.


مدیران نایک می گویند: این شرکت ظرف سه سال آینده 100 شعبه جدید برای فروش محصولاتش در سراسر جهان تاسیس می کند تا بزرگترین شبکه فروش کفش و لباس ورزشی در سراسر جهان را ایجاد نماید و میزان فروش خود را تا سال 2011 به 23 میلیارد دلار برساند. رئیس اجرائی نایک ،مارک پارکر می گوید:استراتژی شرکت افزایش بازار خرده فروشی و عمده فروشی برای شرکت و شرکای آن است . تحلیلگران این اقدام شرکت نایک را ضروری دانسته و می گویند : ایجاد شعباتی جهت خرده فروشی محصولات نایک برای این شرکت اجتناب ناپذیراست این شعبات می توانند به نمایش محصولات نایک در سراسر جهان کمک کنند . در جلسه سالانه تحلیلگران نایک و مهمترین سرمایه گذاران آن ضمن تاکید بر اجرای استراتژی مزبور زمینه فعالیت شعبات این شرکت در شش قسم طبقه بندی شد: فوتبال، بسکتبال،دو میدانی، وسایل ورزشی مناسب مردان، وسایل ورزشی خاص زنان وتوسعه فرهنگ ورزشی.


     پیش از این طبقه بندی شرکت به سه دسته پوشاک، کفش و تجهیزات ورزشی تقسیم بندی شده بود. مارک پارکر (Mark G. Parker) ، رئیس هیت مدیره و مدیر اجرایی در این باره می گوید: ما اساسا طبقه بندی خود را تغییر دادیم واین استراتژی به منظور بالا بردن میزان رشد شرکت است. میزان فروش نایک در سال 2006 به 15 میلیارد دلار رسید و انتظار می رود میزان فروش آن به صورت کلی،جزئی و از طریق اینترنت همچنان افزایش داشته باشد. نایک در استراتژی پیشین خودبیشتر جوانان 18 تا 22 ساله راهدف قراداده بود اما اکنون برای سنین خاص با علایق خاص بازارهای متفاوتی را ترتیب داده است. چارلی دنسون،مسئول یکی از شعبات نایک، می گوید: ما 25 تا 30 سال گذشته را صرف گروه بندی محصولات خود نموده ایم اما اکنون همه چیز تغییر کرده و باید رویه دیگری را پیش بگیریم. به عنوان مثال تعداد زنان جوان دونده روز به روز در حال افزایش است و در حال حاضر تعداد این زنان درایالت متحده به بیست میلیون نفر می رسد.
نایک در سال 2004 شعباتی را برای جذب زنان دونده در رشته ماراتن ایجاد کرد و هم اکنون بیش از 15 هزار دونده را به سوی خود جذب نموده است ،تاسیس دوازده فروشگاه و ایجاد وب سایت خاصی (با آدرس
nikewoman.com)برای این دسته از ورزشکاران از دیگر اقدامات نایک دراین راستا است. نایک همچنین برای بهبود بازارهای خود درسراسر جهان اقداماتی را صورت داده است این اقدامات خصوصا در روسیه ،هندو چین شدت یافته است به طوریکه پیشبینی می شود در چند سال آینده چین دومین بازار بزرگ محصولات نایک باشد.
دنسون ،می گوید:در چین 50 میلیون کودک در حال آموزش بسکتبال هستند و هنوز اولین محصول ورزشی نایک را خریداری نکرده اند اما در آینده حتما این کار را خواهند کرد.

نایک علاوه بر اینکه کار طراحی لباس و کفش ورزشی برای مسابقات را انجام می دهد امیدوار است بتواند محصولات خود را به عنوان کالاهائی فشن و نو جهت استفاده روزمره مردم توسعه دهد .مثلا کفش های متفاوتی را برای بسکتبال طراحی نماید که برای کوچه و خیابان مورد استفاده قرارگیرند.

این شرکت همچنین امیدوار است با همکاری دیگر شرکتها مانند شرکت
Apple کفشی را ابداع نماید که با محصول محبوب iPod رابطه برقرار سازد و برای دوندگان امکان کنترل سرعت و قدم های خودرا در هنگام گوش دادن به موسیقی فراهم سازد.
نایک همچنین برنامه نایک پلاس را عرضه کرده است که به کاربران شبکه امکان مقایسه آن لاین نت ها را با دستگاه موسیقی
iPod Nano می دهد.
پارکر می گوید: برای ارتباط مشتریان با شرکت نایک ،اینترنت ابزاری است که بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

بیلبورد تبلیغاتی بستنی میهن (تولیدی ایران) در دوبی

 بیلبورد تبلیغاتی بستنی میهن (تولیدی ایران) در دوبی




اشنایی با اصطلاحات بودجه بندی

اشنایی با اصطلاحات بودجه بندی

بودجه زمانی
 Time Budget
برنامه ریزی حسابرسی و ابزار کنترلی که زمان برآوردی و زمان واقعی را بر اساس سطح حرفهای کارکنان حسابرسی طبقه بندی می نماید
.بودجه سربار کارخانه
 Factory Overhead Budget
جدولی که شامل پیش بینی کلیه هزینه های تولید به استثنای مواد اولیه و دستمزد مستقیم است
. بودجه سرمایه ای
 Capital Budget
طرح پیشنهادی که در مورد تحصیل و جایگزینی دارایی های بلند مدت (سرمایه ای یا ثابت) و نیز نحوه تامین مالی آنها مورد استفاده قرار می گیرد. برای تهیه بودجه سرمایه ای از تکنیکهای بودجه بندی سرمایه ای مختلفی استفاده می شود. مانند : روش دوره بازیافت (برگشت) سرمایه، روش خالص ارزش فعلی (NPV )  و نرخ بازده داخلی
‌ ( IRR )بودجه مالی
 Financial Budget
اشاره به بودجه منابع مالی دارد. مانند : بودجه نقدی و ترازنامه پیش بینی شده
. بودجه نقدی
 Cash Budget
پیش بینی برنامه ریزی و کنترل وجوه نقد بنحوی که این پیش بینی قادر باشد جریانهای نقدی ورودی و خروجی مورد انتظار دوره تعیین شده را ارائه نماید. بودجه نقدی به مدیریت کمک میکند تا مانده وجه نقد واحد تجاری را به گونه ای نگه دارد که رابطه معقولی با نیازهای آن داشته باشد. همچنین تهیه این بودجه به واحد تجاری کمک می کند تا با وجوه نقد بلا استفاده و کسری احتمالی وجه نقد، مواجه نگردد
. بودجه بندی بر اساس شرایط عدم اطمینان
 Budgeting Under Uncertainty
بودجه بندی که هر یک از اقلام آن براساس یک سری شرایط احتمالی متفاوت، پیش بینی شده است
. بودجه بندی بر مبنای صفر
 Zero – Base Budgeting (ZBB)
فرآیند تهیه بودجه از پله یا مرحله اول، بطوری که فرض می شود، بودجه بندی برای اولین بار صورت می گیرد. در این نوع بودجه بندی، به معیارهای گذشته توجهی نمی شود و تنها مقدار متغیرهای جدید در آن جایگزین میگردد
. بودجه بندی سرمایه ایتصمیمات بلند مدت سرمایه گذاری
 Capital Budgeting
فرآیند اتخاذ تصمیمات درمورد برنامه ریزی بلند مدت سرمایه گذاری در دارائی های ثابت، به منظور حداکثر سازی ثروت سهامداران و دستیابی به اهداف واحد تجاری
. بودجه بندی وجوه
 Budgeting  Fund
پیش بینی سالانه درآمد و مخارج برآوردی که برای بیشتر حسابهای مستقل دولتی تهیه میگردد
. بودجه انعطاف پذیر
Flexible Budget
این نوع بودجه بر مبنای سطوح مختلف فعالیت تهیه می شود. یک ابزار خیلی مفید برای مقایسه هزینه ه ای واقعی تجربه شده با هزینه مجاز برای سطح فعالیت قابل حصول می باشد و ماهیت پویایی دارد. برای تناسب هر سطح فعالیت یک سری بودجه تهیه می شود. از آنجایی که بودجه انعطاف پذیر بین هزینه های ثابت و متغیر تمایز قایل میشود، در نتیجه این نوع بودجه به طور خودگار همگام با سطح فعالیت واقعی تعدیل می شود
. بودجه برنامه ای
 Planning Budgeting
نام دیگر بودجه برای موسسات دولتی است که مبنای تهیه بودجه قرار می گیرد و هدف از آن، کنترل اثر بخشی برنامه می باشد. در این بودجه بندی، عملیات و عملکرد از نظر اقتصادی و کارایی مورد توجه قرار نمی گیرد. مانند : بودجه برنامه ای برنامه آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش
.بودجه تعیین شده ردیفردیف بودجه
 Line Item Budget
بودجه ای است که بوسیله واحدهای دولتی تهیه می شود. در آنها عناصر بودجه شده صورتهای مالی بر اساس واحدهای اداری و براساس موضوع طبقه بندی می شوند. این ردیفهای بودجه معمولاً بصورت افزایشی ارائه میشوند و با دوره های زمانی قبل مقایسه می شوند
. بودجه متحرکبودجه مستمر
 Moving Budget
بودجه سالانه ای که پس از گذشت هر ماه، پیش بینی همین ماه در سال آینده، مستمراً به آن اشاره می شود. بدین ترتیب همیشه مدتی معادل دوازده ماه را در پیش دارد
. بودجه متوازنبودجه متعادل
Balanced Budget
بودجه ای که جمع مخارج پیش بینی شده آن، با جمع درآمدهای پیش بینی شده در یک دوره زمانی معین، مساوی باشد
. بولتن تحقیقات حسابداری شماره 36
 ARB # 36
در کشورهای پیشرفته صنعتی، قبل از تدوین هرگونه استانداردی درباره حسابداری طرحهای بازنشستگی، مبنای حسابداری نقدی به موقع اجرا گذاشته می شود و هزینه طرح بازنشستگی مساوی مبلغ سپرده گذاری در صندوق بازنشستگی شناسایی می گردید. در سال 1948 میلادی، بولتن تحقیقات حسابداری شماره 36 به عنوان اولین استاندارد حسابداری طرحهای بازنشستگی در آمریکا انتشار یافت. این استاندارد، موضوع شناسایی مزایای انباشته بدون پشتوانه مالی (ایجاد شده از تاریخ شروع طرح) را در صورتهای مالی مدنظر قرار داد. در این راستا، سه روش ممکن مطرح بود : الفاصلاح دوره های قبل، زیرا مزایای انباشته بازنشستگی مربوط به سنوات خدمت کارکنان در دروه های قبل بوده است. بمنظور کردن مبلغ اصلاحی به هزینه سال جاری و طبقه بندی آن به عنوان اقلام غیرمترقبه مدنظر قرار گرفت. جمزایای انباشته بازنشستگی بدون پشتوانه مالی، به دوره جاری و دروه های آینده تخصیص می یافت.

نرم افزار CRM




 
حداقل ویژگی هایی که یک نرم افزار خوب می بایست داشته باشد



مشتری:
تعریف مشتری
، ورود مشخصات مشتریان حقیقی و حقوقی
ثبت ارتباط با مشتری
تعریف انواع روش های ارتباط با مشتری
گروه بندی مشتریان
رده بندی مشتریان
ثبت قراردادهای بسته شده با مشتری
نظرات مشتری در رابطه با خدمات و محصولات
ثبت تراکنش مالی مشتری شامل نقد و چک و اقساط و وام
تامین کنندگان:
تعریف تامین کنندگان خدمات و محصولات
تعریف خدمات و محصولات ارائه شده از هر تامین کننده 
خدمات و محصولات :
تعریف خدمات و محصولات ارائه شده به مشتریان
تعریف هزینه هر محصول
تعریف در صد بازاریاب
تعریف در صد نمایندگی
بازاریاب:

تعریف بازاریاب
حساب بازاریاب
قرادادهای بسته شده توسط بازاریاب
گزارشات:
 
گزارش مشتریان
گزارش قراردادها
گزارش ارتباط با مشتریان
گزارش چک ها
گزارش فاکتور
گزارش گیری پویا
گزارش یادآوری روزانه ( گزارش مشتریانی که دریک بازه زمانی مشخص شامل تاریخ تولید یا ازدواج یا سررسیدو یا تلفن و ثبت ارتباط Fax , SMS ,Email قرارداد یا تأسیس شرکت آنها است همراه با امکان ارسال پیام از طریق با آنهاست )
آلارم برروی اطلاعات جمع اوری شده:

مشخصاتی که نرم افزار بر روی آنها آلارم میدهد و می توان با توجه به آن مجددا با مشتری ارتباط بر قرارنمود:
 
تاریخ تولد
تاریخ ازدواج
تاریخ تاسیس شرکت
تاریخ اتمام قرارداد
ثبت کلیه ارتباطات با مشتری:

ثبت نوع ارتباط
ثبت زمان ارتباط
ثبت نتایج ارتباط
ثبت فایل ارتباط
 
ثبت بازاریاب
رسانه های خارجی:

ارسال  SMS •
 
ارسال فاکس به یک مشتری و یا گروهی از مشتریان  •
ارسال ایمیل به یک مشتری و یا گروهی از مشتریان
کارتابل روزانه کاربر:

تعریف و گزارش وضعیت وظایف کاربران نرم افزارانواع وظایف یک کاربر عبارتند از:
وظایف امروز: لیستی از وظایف کاربر که تاریخ سر رسید آنها امروز است.
ارجاعات : لیستی از وظایف که کاربر به دیگران ارجاع داده است و هنوز تکمیل نشده اند.
یادآوری : لیستی از وظایف کاربر که تاریخ یادآوری آنها امروز است
.
سررسیده ها : لیستی از وظایف کاربر که تاریخ سر رسید آنها گذشته اما هنوز تکمیل نشده اند.
سرنرسیده ها: لیستی از وظایف کاربر که تاریخ آنها هنوز فرانرسیده است .
تکمیل شده ها: لیستی از وظایف و ارجاعات تکمیل شده کاربرهر کاربر امکان تعریف وظیفه برای خود و برای ارجاع به دیگران را دارد. همچنین امکان ویرایش آنها را نیز دارد. هر کاربر تنهامی تواند وظایفی را حذف کند که خود آنها را تعریف کرده است.( یا به عبارت دیگر وظایفی را که ارجاع دهنده آنها خود اوست)•
گزارش یادآوری روزانه به منظور تماس با مشتریان، شامل :
گزارش مشتریانی که تاریخ تولد آنها در یک محدوده زمانی تعیین شده است
گزارش مشتریانی که سالگرد ازدواج آنها در یک محدوده زمانی تعیین شده است
گزارش مشتریان حقوقی که تاریخ تاسیس شرکت آنها در یک محدوده زمانی تعیین شده است
گزارش مشتریان که قرارداد آنها در یک محدوده زمانی تعیین شده به اتمام می رسد
امکانات دیگر:

تعریف کاربران نرم
افزار و سطوح دسترسی هر یک
ثبت متون پیش فرض برای ارسال پیام تبریک سالگرد تولد ، ازدواج و تأسیس شرکت و پیام پایان مهلت قرارداد از طریق Email , Fax,SMS و تلفن همراه با میزان بازه زمانی برای هر گزارش
نمایش میزان سهم بازاریاب از مبالغ نقدی هر قرارداد

فلسفه و مفهوم آرم های شرکت های اتومبیل




ولوو در زبان لاتین به معنای ” من می گردم” است و دایره پیکاندار نشان قراردادی فولاد است . دایره و پیکان همچنین یاذآور سپر و نیزه مریخ است که سمبل شیمیایی برای آهن نیز هست(هر یک از سیارات کلاسیک با یک فلز شناخته می شدند)




مازاراتی

نشان مازاراتی نیز مانند آلفارومئو و پورشه سمبل یک شهر است. مازاراتی سمبل شهر بولینا است و این خودرو برای اولین بار در آن شهر تولید شد؛ و به همین منظور نشان این شهر برای این شرکت خودروسازی طراحی شد.



آلفارومئو

آرم شرکت آلفارومئو نیز مانند پورشه نشان محلی است. علائم این شرکت نشان رسمی شهر میلان و مربوط به جنگ‌های صلیبی می‌باشد که در آن انسانی در حال خورده شدن اس